Hó volt, hó nem volt

2021. január 13., szerda, reggel 6 óra - ahogy kinyitottam az ajtót, nem akartam hinni a szememnek: havat láttam. Nem volt sok, de kétségkívül hó volt és nem műhó. Nem csupán én nem akartam elhinni, hogy ez a minicsoda megtörtént, hanem a Kedves sem, aki éppen az első kávéját szürcsölgette. Sőt, még a két kutyusunk sem tudta hová tenni az évek óta nem tapasztalt helyzetet. Egy darabig be sem akartak jönni, kiélvezték a kevés, de mindent beborító havat. A hó délutánra elolvadt, de akkor is örülni tudott az ember lelke. Kicsit úgy éreztük, hogy a világ rendje helyreállt és végre normális tél lesz. Már csak azért is bosszantó volt a hómentes időszak, mert világszerte rengeteg hó esett se, csak úgy érezhette az ember, hogy Magyarország maradt ki belőle.

2021. január 14-én, csütörtökön reggel 6 órakor ugyanez megismétlődött. El sem hittük, hogy egymás után két éjjelen havazott is. Nos, a hó ismét elolvadt, bár nyomokban még itt-ott megmaradt. A lelkünk mindenesetre nem kicsit feltöltődött és egészen más érzés volt így munkába menni és elkezdeni a napot.

Eközben a Szibéria keleti részén fekvő Jakutföldön 2021. január 11-én, hétfőn hajnalban -55, -50 Celsius-fok közötti fagyot mértek és nappal sem kúszott a hőmérő higanyszála -50 Celsius-fok fölé. Verhojanszkban pedig 2021. január 12-én, kedden reggel -56,2 Celsius-fok volt, míg napközben a legmelegebb órákban -54 Celsius-fok. A szintén Jakutföldön található Ojmjakon a Föld leghidegebb klímájú állandóan lakott települése, ahol 1933. február 6-án rekord hideg -67,8 Celsius-fokot mértek a helyi meteorológiai állomáson.

Jakutföldhöz hasonlóan Budakeszin is jött hó, de a magyar település elesett. Hát igen, nálunk néha havazik, leesik 5 centiméter hó és megbénul a fél ország. Máshol havat lapátolni sem érdemes, mert olyan hideg van és akkora a hómennyiség, mégis működik minden. Erre szokták mondani, hogy no comment.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések